De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


marți, 5 ianuarie 2010

Propunerile Ministerului Educaţiei privind aplicarea O.U.G. nr. 114/2009

1. Masuri fara interventii legislative constand in optimizarea retelei scolare la nivel ISJ - pana la sfarsitul saptamanii viitoare;

2. Ajustari legislative- 4 masuri
a. stabilirea obligatiei de catedra pentru toti directorii si directorii adjuncti 6-12 ore/saptamana in functie de marimea scolii (in medie 9 ore/ saptamana)
b. renuntarea la reducerea normei didactice de predare cu 2 ore/saptamana pentru personalul didactic cu o vechime in invatamant de peste 25 de ani si gradul didactic I 
c. majorarea efectivelor minime de prescolari/elevi care permit dobandirea/pastrarea personalitatii juridice a unitatii  de invatamant
d. organizarea claselor I,V, si IX din unitatile de invatamant din mediul urban, la limita maxima prevazuta de Legea invatamantului (nu se are in vedere depasirea numarului legal de elevi la clasa)

Intrebarile si precizarile reprezentantilor sindicali:
- Corelarea intre Anexa 5 a bugetului de stat, O.U.G. nr. 114/2009, H.G. privind finantare/ elev, Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitara ese facuta?
-  Ministerul are si alte masuri, daca sindicatele nu sunt de acord cu cele 4 propuse?
- Cu cat s-a suplimentat sistemul de invatamant in ultimii 4 ani din punct de vedere al personalului?
- De ce nu s-a facut consultarea organizatiilor sindicale inainte de aparitia ordonantei 114 si a altor acte normative  ?
- Se intentioneza cresterea normei didactice?
- Care este viziunea ministerului in privinta resursei umane?
- Care este impactul finantarii/student in invatamantul superior?
-Exista un plan de reforma a curriculumului in sensul numarului de ore si discipline?
- Care este numarul de posturi redus in sistemul universitar?

Material adaptat dupa  liviumarianpop.blogspot.com

Vezi si articolul pe aceeasi tema din Gandul