De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

vineri, 1 noiembrie 2013

Procedura pe care trebuie să o îndeplinească unităţile de învăţământ în vederea decontării navetei

Pe forumul I.S.J. Constanţa au fost publicate hotărârile Comisiei paritare din data 21octombrie 2013.
Hotărârile vizează:

  • Procedura pe care trebuie să o îndeplinească şi formularele pe care trebuie să le folosească personalul didactic şi conducerea unităţii de învăţământ în vederea decontării cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun, din localitatea de reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă în localitatea de reşedinţă 
  • Încheierea protocolului prevăzut la art. 41 alin. (1) şi (2) din contractul colectiv de muncă unic la nivel de sector de activitate – învăţământ preuniversitar
  • Constituirea comisiilor paritare la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar din Judeţul Constanţa
Vezi aici Hotărârile Comisiei paritare

surse:
www.sinv.ro
www.isjcta.ro

10 comentarii:

Anonim spunea...

Articolul 136
(1) Formarea, administrarea, întrebuintarea şi controlul resurselor financiare ale statului, ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale instituţiilor publice sunt reglementate prin lege.
Articolul 72
(1) Parlamentul adoptă legi constituţionale, legi organice şi legi ordinare.

Ati stabilit printr-o hotarare de comisie paritara cum sunt intrebuintate resursele finaciare ale statului?Nu puteti stabili ceva cu privire la auxiliar si nedidactic.:)Succes la Curtea de Conturi:))

Emilian Avrămescu spunea...

Temeiul legal privind obligatia autoritatilor administratie publice locale de a deconta naveta este art. 105(2) lit f) din Legea 1/2011.
Prin aceste hotarari nu s-a adugat nimic la lege.
Nu s-a stabilit nimic in legatura cu personalul auxiliar/nedidactic.
Curtea de Conturi nu e Dumnezeu si nici instanta de judecata.

Anonim spunea...

A deconta naveta este o obligatie "secundara" a autoritatilor locala. Cea principala presupune asigurarea unei locuinte.In plus,din intepretarea istorica si teleologica a normei juridice rezulta ca scopul instructiunii nr.2 il reprezinta compensarea reducerii salariului cadrelor didactice, provocata de lipsa unei locuinte corespunzatoare in localitatea in care au postul.Ce ne facem cu aceste cadre didactice care nu pot efectua naveta?Un jurist bun ar avea o solutie...

Emilian Avrămescu spunea...

Desigur, este vorba despre asigurarea unei locuinte corespunzatoare - asa cum aceasta este definita de legea locuintei. Daca se asigura o locuinta corespunzatoare, evident ca nu se mai poate impune decontul. Un jurist foarte bun este domnul Boc; la fel si domnul Ponta. De altfel, e plina tara de juristi si de fotbalisti buni.

Anonim spunea...

Autoritatile locale,sub pretextul ca nu dispun de locuinte corepsunzatoare,pot indeparta foarte usor de la aplicare Instructiunea nr. 2.Si astefl in sistemul de invatmant avem cea mai umilita categorie- cadrele didactice care nu pot face naveta; despre care juristii judeteni ai FSLI nici nu au auzit ,iar despre Hancesu nu vazut niciodata sa stie ca exista asemenea "cotizanti' FSLI.... .Nicio lege nu le interzice sa asigure o locuinta prin inchiriere de pe piata libera. Verificati jurisprudenta,domnule jurist al 'FSLI"!

Emilian Avrămescu spunea...

N-aveti dreptate. In practica judiciara actiunile care vizeaza acordarea decontului, formulate de sindicate, sunt admise. Aveti dreptate, nicio lege nu le interzice primariilor sa asigure o locuinta prin inchiriere de pe piata libera, dar in acelasi timp, nicio lege nu le obliga sa faca asta. In privinta domnului Hancescu, daca aveti ceva sa-i comunicati, puteti sa-l contactati personal. Sunt sigur ca o sa va asculte. Dar nu mai faceti confuzii-eu nu sunt juristul FSLI.

roset spunea...

Păi, ce treabă (mai) are acea comisie paritară dacă primăriile c u toată documentația/ultimii 2 ani ,cel puțin, dar și cu hot. jud. definitive NU PLĂTESC din lipsă de fonduri spun ei? D-le Avramescu, lăsați locuințele, era ,pur și simplu vorba doar despre decontul navetei! Oare în jud. Constanța toate loc. rurale plătesc (LA ZI ) datoriile de la ,,navetă”? Să fim serioși!

Anonim spunea...

Profii care nu pot face naveta sunt cei mai saraci din sistem.Si nimeni nu face nimic pentru ei!

Anonim spunea...

Deducere cheltuieli cu chiria si intretinerea locuintelor de serviciu
OG 92/2003, Codul de procedura fiscala, cheltuieli deductibile

Intrebare: Va rog, sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- o firma inchiriaza un apartament pentru locuinta de serviciu a unuia din asociati, totodata si salariat.
- trebuie declarat punct de lucru?
- chiria este deductibila?
- cheltuielile cu utilitatile sunt deductibile? In ce proportie?

Raspuns:
Locuinta de serviciu este definita potrivit Legii 114/1996, cu modificarile ulterioare, ca fiind spatiul destinat angajatilor unor societati, acordat in conditiile contractului de munca.
ART. 2
Termenii utilizati in cuprinsul prezentei legi au urmatorul
inteles:
d) Locuinta de serviciu
Locuinta destinata functionarilor publici, angajatilor unor
institutii sau agenti economici, acordata in conditiile contractului
de munca, potrivit prevederilor legale.

Locuintele de serviciu fac parte din patrimoniul agentilor economici si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca.

Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, stabileste ca sunt deductibile cheltuielile cu intretinerea si repararea locuintelor de serviciu aflate in localitatea unde societatea isi desfasoara activitatea. De asemenea sunt deductibile cheltuielile de aceasta natura si cu intretinerea locuintelor de serviciu amplasate in localitatile unde societatea are sedii secundare.

In cazul in care locuintele de serviciu au suprafete construite in limita celor prevazute in Anexa la Legea locuintei, din punct de vedere fiscal li se mai recunosc in plus, cheltuieli in suma de 10% (art. 21, alin. (3), lit. l) . Pentru calculul sumelor respective se face raportul dintre suprafata construita prevazuta de Legea locuintei si suprafata totala a locuintei inchiriate pentru salariat.

Sunt de asemenea recunoscute si cheltuielile cu chiria spatiilor puse la dispozitia salariatilor, daca aceste cheltuieli fac obiectul contractului de inchiriere anexat la contractul de munca al salariatilor respectivi, numai pentru suprafetele reglementate de Legea locuintei.

Totodata este necesar sa se justifice necesitatea inchirierii lor salariatilor proprii, in functie de obiectul de activitate al societatii (de exemplu, agricultura, constructii etc.), al distantei fata de localitatea de domiciliu al salariatilor, sa nu fie considerate locuinte de vacanta, sa existe o procedura aprobata de consiliul de administratie privind acordarea acestor spatii etc.

Locuintele de serviciu nu trebuie declarate ca puncte de lucru deoarece, potrivit dispozitiilor art. 74 din OG 92/2003, privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile ulterioare, sediul secundar reprezinta un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea societatii, cum este, de exemplu, un birou, un magazin, atelier, depozit, santier de constructii, ansamblu de constructii etc.

De ce o scoala,in baza Instructiunii nr. 2 si a Codului Fiscal, nu poate asigura in acest fel o locuinta corespunzatoare?Legea locuintei se refera si la" angajati ai unor institutii" ...Ce parere aveti???Ajutor!

Anonim spunea...

1."Nicio lege nu le interzice primariilor sa asigure o locuinta prin inchiriere de pe piata libera, dar in acelasi timp, nicio lege nu le obliga sa faca asta".
Nu-i chiar asa. Ii obliga principiul egalitatii.In caz contrar am avea cadre didactice carora primariile le asigura o locuinta si cadre didactice carora primariile nu le asigura o locuinta corespunzatoare. E vorba despre 2 persoane care:
-sunt cadre didactice in sistemul public de invatmant;
-nu au locuinta in localitatea in care au postul.
- sufera o diminuare a salariului din cauza asigurarii prin inchiriere de pe piata libera.
Pentru a compensa scaderea veniturilor salariale legiuitorul a stabilit de 'variante" :
1.-asigurarea unei locuinte corespunzatoare;
2.decontarea navetei/transportului.
Din expunerea de motive a vechii legi+textul Inst. nr. 2 aflam ca trebuie sa beneficieze de cele 2 "posibilitati" TOTI cei care nu au locuinta in localitatea in care au postul. Si ce avem in practica? O a 3-a categorie de personal didactic- personalul care nu poate face naveta si nici nu i se asigura o locuinta corespunzatoare! Cine sunt vinovati de asta? Juristii ISJ +sindicate judetene/nationale+Liderii de sindicat+Autoritatile locale! Baza legala este....si e foarte buna! Insa nu va/le pasa!!!