Ordinul nr. 4619 din 22 septembrie 2014 pentru
aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de
administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar
În conformitate cu prevederile art. 94 alin.
(2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare,
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu
modificările şi completările ulterioare,
Se aprobă Metodologia-cadru de
organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de
învăţământ preuniversitar, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
La data intrării în vigoare a prezentei
metodologii se abrogă prevederile art. 30-34 din Regulamentul de organizare
şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin
Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie
2005, cu modificările şi completările ulterioare.
Direcţia generală management, resurse
umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale,
inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ANEXĂ: METODOLOGIE-CADRU de organizare şi
funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ
preuniversitar
Unităţile de învăţământ
preuniversitar cu personalitate juridică, denumite în continuare unităţi de
învăţământ, sunt conduse de consiliile de administraţie, de directori şi, după
caz, de directori adjuncţi. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile
de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, cu
consiliul reprezentativ al părinţilor şi cu autorităţile administraţiei publice
locale.
Consiliul de administraţie al
unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumit în continuare, în cuprinsul
prezentei metodologii, consiliu de administraţie, este organul de conducere al
unităţii de învăţământ.
Inspectoratul şcolar, în raport
cu reţeaua şcolară, mărimea şi specificul fiecărei unităţi de învăţământ,
stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie, cu respectarea
prevederilor prezentei metodologii, numărul de membri ai consiliilor de
administraţie pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de stat şi îl
comunică unităţilor de învăţământ până la începutul fiecărui an şcolar.
a)în cazul unităţilor de
învăţământ de nivel gimnazial cu un singur rând de clase, consiliul de
administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă: 3 cadre
didactice, inclusiv directorul unităţii de învăţământ, 2 reprezentanţi ai
părinţilor, primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al
consiliului local. Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al
consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea
de învăţământ respectivă. Prevederile prezentului articol se aplică în mod
corespunzător şi pentru învăţământul preşcolar şi primar;
b)în cazul în care
consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice; primarul sau un reprezentant al primarului; 2 reprezentanţi ai
consiliului local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de
învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă;
c)în cazul în care
consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6 sunt
cadre didactice; primarul sau un reprezentant al primarului; 3 reprezentanţi ai
consiliului local şi 3 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de
învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă.
(2)În unităţile de învăţământ
special de stat, consiliul de administraţie este organul de conducere şi este
constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:
a)în cazul unităţilor de
învăţământ special de nivel gimnazial cu un singur rând de clase, consiliul de
administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă: 3 cadre
didactice, inclusiv directorul unităţii de învăţământ; 2 reprezentanţi ai
părinţilor; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; un reprezentant al
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Directorul
unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din
cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă.
Prevederile prezentului articol se aplică în mod corespunzător şi pentru
învăţământul preşcolar şi primar;
b)în cazul în care
consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; 2 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 2
reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de învăţământ este membru de
drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din
unitatea de învăţământ respectivă;
c)în cazul în care
consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6 sunt
cadre didactice; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; 3 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 3 reprezentanţi
ai părinţilor. Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al
consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea
de învăţământ respectivă.
(3)În cazul unităţilor de
învăţământ particular şi confesional, în componenţa consiliului de
administraţie sunt incluşi reprezentanţi ai fondatorilor. Conducerea
consiliului de administraţie este asigurată de persoana desemnată de fondatori.
În unităţile de învăţământ pentru învăţământul general obligatoriu, consiliul
de administraţie cuprinde şi un reprezentant al consiliului local.
(1)La începutul fiecărui an
şcolar, dar nu mai târziu de data începerii cursurilor, consiliul de
administraţie în exerciţiu hotărăşte declanşarea procedurii de constituire a
noului consiliu de administraţie.
(2)În vederea constituirii
noului consiliu de administraţie, în acord cu prevederile art. 4, directorul
unităţii de învăţământ derulează următoarea procedură:
a)solicită, în scris,
consiliului local, primarului, respectiv, în cazul învăţământului special,
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti,
preşedintelui consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului
Bucureşti şi consiliului reprezentativ al părinţilor desemnarea
reprezentanţilor, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la data
solicitării. În cazul unităţilor de învăţământ în care există clase cu
învăţământ în limba maternă, directorul va solicita consiliului reprezentativ
al părinţilor să desemneze şi un reprezentant al părinţilor elevilor care
învaţă la clasele cu învăţământ în limba maternă. În mod similar se procedează
şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în
cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba română;
b)convoacă consiliul
profesoral al unităţii de învăţământ preuniversitar, în vederea alegerii
cadrelor didactice care vor face parte din consiliul de administraţie;
c)emite decizia de
constituire a consiliului de administraţie pentru anul şcolar în curs, o
comunică membrilor şi observatorilor şi o afişează, la loc vizibil, la sediul
unităţii de învăţământ, precum şi în toate structurile acesteia.
(3)La data emiterii de către
director a deciziei de constituire a noului consiliu de administraţie se
dizolvă de drept consiliul de administraţie care a funcţionat anterior.
Componenţa consiliului de
administraţie se modifică în situaţiile prevăzute de lege şi de prezenta
metodologie, cu respectarea procedurii prevăzute la art. 5.
a)reprezentanţii
personalului didactic de predare şi de instruire practică sunt aleşi, prin vot
secret, de către consiliul profesoral, în ordinea descrescătoare a numărului de
voturi obţinute de candidaţi, din rândul cadrelor didactice angajate în
unitatea de învăţământ cu contract individual de muncă; hotărârea consiliului
profesoral se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor acestuia. Minorităţile
naţionale au dreptul la reprezentare proporţională cu numărul de clase în
consiliul de administraţie, cu respectarea criteriilor de competenţă
profesională, potrivit legii. În mod similar se procedează şi în unităţile de
învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora funcţionează
şi clase cu predare în limba română;
b)reprezentanţii
consiliului local, consiliului judeţean/ Consiliului General al Municipiului
Bucureşti sunt desemnaţi de acesta;
c)primarul/primarul de
sector sau un reprezentant al acestuia; preşedintele consiliului
judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al
acestuia, pentru unităţile de învăţământ special de stat;
d)reprezentanţii părinţilor
sunt desemnaţi de către consiliul reprezentativ al părinţilor, dintre membrii
acestuia care, la data desemnării, au copii în unitatea de învăţământ. Se
recomandă ca reprezentanţii părinţilor în consiliul administraţie să nu fie
cadre didactice în unitatea de învăţământ respectivă şi să nu ocupe o funcţie
de conducere, îndrumare şi control în inspectoratul şcolar.
(3)Membrii consiliului de
administraţie au aceleaşi drepturi şi obligaţii în exercitarea mandatului.
a)calitatea de membri în
acelaşi consiliu de administraţie a soţului, soţiei, fiului, fiicei, rudelor şi
afinilor până la gradul IV inclusiv;
(1)Pierderea calităţii de
membru în consiliul de administraţie operează de drept în următoarele situaţii:
a)înregistrarea a 3 absenţe
nemotivate în decursul unui an şcolar la şedinţele consiliului de
administraţie;
d)ca urmare a condamnării
pentru săvârşirea unei infracţiuni, dispuse prin hotărâre judecătorească
definitivă;
(2)Revocarea membrilor
consiliului de administraţie se face cu votul a 2/3 din membrii consiliului de
administraţie în următoarele situaţii:
a)săvârşirea de fapte care
dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii de învăţământ;
(3)Directorul unităţii de
învăţământ emite decizia prin care se constată pierderea, de drept sau prin
revocare, a calităţii de membru în consiliul de administraţie. Decizia se
comunică persoanei şi, după caz, autorităţii/structurii care a desemnat-o.
Conducerea unităţii de
învăţământ, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, asigură
resursele necesare pentru participarea cadrelor didactice membre ale
consiliului de administraţie la programe/cursuri de formare specifice
managementului unităţilor de învăţământ şi managementului calităţii în
educaţie.
(1)Pentru unităţile de
învăţământ preuniversitar de stat, preşedintele consiliului de administraţie
este directorul unităţii de învăţământ Pentru unităţile de învăţământ
preuniversitar particular şi confesional conducerea consiliului de
administraţie este asigurată de persoana desemnată de fondatori.
(3)Consiliul de administraţie
este legal întrunit în şedinţă în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din
totalul membrilor acestuia.
(4)Hotărârile consiliului de
administraţie se adoptă cu votul a cel puţin 2/3 dintre membrii prezenţi, cu
excepţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
(5)Hotărârile privind
angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi
disponibilizarea personalului se iau la nivelul unităţii de învăţământ de către
consiliul de administraţie, cu votul a 2/3 din totalul membrilor consiliului de
administraţie.
(6)În situaţii excepţionale,
în care hotărârile consiliului de administraţie nu pot fi luate conform alin.
(5), la următoarea şedinţă cvorumul de şedinţă necesar adoptării este de
jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, iar hotărârile
consiliului de administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor prezenţi.
(7)Hotărârile privind bugetul
şi patrimoniul unităţii de învăţământ se iau cu majoritatea din totalul
membrilor consiliului de administraţie.
(8)Hotărârile consiliului de
administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi procedurile pentru
ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor,
aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret.
(9)Directorul unităţii de
învăţământ emite deciziile conform hotărârilor consiliului de administraţie.
Lipsa cvorumului de şedinţă şi/sau cvorumului de vot conduce la nulitatea
hotărârilor luate în şedinţa respectivă.
(11)La şedinţele consiliului
de administraţie participă de drept reprezentanţii organizaţiilor sindicale
reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din
unitatea de învăţământ, cu statut de observatori. Preşedintele consiliului de
administraţie are obligaţia de a convoca reprezentanţii organizaţiilor
sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ
preuniversitar din unitatea de învăţământ la toate şedinţele consiliului de
administraţie.
(12)La şedinţele consiliului
de administraţie în care se dezbat problematici privind elevii, preşedintele
consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca reprezentantul
elevilor, desemnat de consiliul elevilor. Acesta are statut de observator.
(13)La şedinţele consiliului
de administraţie este invitat obligatoriu şi reprezentantul elevilor care
învaţă la clasele cu învăţământ în limba maternă, dacă ordinea de zi prevede o
problematică a acestui învăţământ. În mod similar se procedează şi în unităţile
de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora
funcţionează şi clase cu predare în limba română.
(14)La şedinţele consiliului
de administraţie pot fi invitate şi alte persoane, în funcţie de problematica
înscrisă pe ordinea de zi. De asemenea, dacă unitatea de învăţământ are
structuri arondate, participă ca invitaţi şi coordonatorii acestora.
(15)Discuţiile, punctele de
vedere ale participanţilor se consemnează în procesul-verbal de şedinţă şi sunt
asumate de aceştia prin semnătură.
(16)La sfârşitul fiecărei
şedinţe a consiliului de administraţie, membrii consiliului de administraţie
participanţi, observatorii şi invitaţii au obligaţia să semneze procesul-verbal
încheiat cu această ocazie.
(1)Consiliul de administraţie
se întruneşte lunar în şedinţe ordinare, precum şi ori de câte ori este necesar
în şedinţe extraordinare, la solicitarea preşedintelui consiliului de
administraţie sau a două treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie
ori a două treimi din numărul membrilor consiliului profesoral. Consiliul de
administraţie este convocat şi la solicitarea a două treimi din numărul
membrilor consiliului elevilor sau două treimi din numărul membrilor
consiliului reprezentativ al părinţilor.
(2)Membrii consiliului de
administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 de ore
înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de zi şi
documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare
convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Procedura de convocare se
consideră îndeplinită dacă s-a realizat prin unul din următoarele mijloace:
poştă, fax, e-mail sau sub semnătură.
(3)Dacă, după 3 convocări
consecutive, consiliul de administraţie nu se întruneşte în şedinţă cu
respectarea prevederilor art. 10 alin. (3)-(7), sunt reluate demersurile pentru
reconstituirea componenţei consiliului de administraţie sau, după caz, de
constituire a unui nou consiliu de administraţie.
(4)Directorul unităţii de
învăţământ emite o nouă decizie privind componenţa consiliului de
administraţie.
(5)În cazul în care, în
timpul mandatului, cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie
îşi pierde această calitate, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 5.
d)desemnează ca secretar
al consiliului de administraţie o persoană din rândul personalului didactic din
unitatea de învăţământ care nu este membru în consiliul de administraţie, cu
acordul persoanei desemnate;
e)colaborează cu
secretarul consiliului de administraţie în privinţa redactării documentelor
necesare desfăşurării şedinţelor, convocării
membrilor/observatorilor/invitaţilor şi comunicării hotărârilor adoptate, în
condiţiile legii;
f)verifică la sfârşitul
fiecărei şedinţe dacă toate persoanele participante (membri, observatori,
invitaţi) au semnat procesul - verbal de şedinţă.
(2)Responsabilităţile
secretarului consiliului de administraţie sunt preluate, în absenţa acestuia,
de către o altă persoană desemnată de preşedintele consiliului de
administraţie.
a)asigură convocarea, în
scris, a membrilor consiliului de administraţie, a observatorilor şi a
invitaţilor;
b)scrie lizibil şi
inteligibil procesul-verbal al şedinţei, în care consemnează inclusiv punctele
de vedere ale observatorilor şi invitaţilor, în registrul unic de
procese-verbale al consiliului de administraţie;
c)afişează hotărârile
adoptate ele către consiliul de administraţie la sediul unităţii de învăţământ,
la loc vizibil;
d)transmite reprezentanţilor
organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate
învăţământ preuniversitar, care au membri în unitatea de învăţământ, în copie,
procesul-verbal al şedinţei, anexele acestuia, după caz, şi hotărârile adoptate
de consiliul de administraţie;
d)dosarul care conţine
anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste,
solicitări, memorii, sesizări etc.);
f)dosarul hotărârilor
adoptate, semnate de preşedinte, înregistrate în registrul de evidenţă a
hotărârilor consiliului de administraţie.
(2)Registrul de
procese-verbale al consiliului de administraţie şi registrul de evidenţă a
hotărârilor consiliului de administraţie se înregistrează în unitatea de
învăţământ pentru a deveni documente oficiale, se leagă şi se numerotează de
către secretarul consiliului de administraţie. Pe ultima pagină a registrului,
preşedintele ştampilează şi semnează pentru autentificarea numărului paginilor
şi a registrului.
(3)Registrele şi dosarul se
păstrează în biroul directorului, într-un fişet securizat, ale cărui chei se
găsesc la preşedintele consiliului de administraţie şi la secretarul
consiliului de administraţie.
(1)Hotărârile consiliului de
administraţie se redactează de către secretarul acestuia, pe baza procesului -
verbal al şedinţei, în suficiente exemplare, după caz, şi se semnează de către
preşedinte.
(2)Hotărârile consiliului de
administraţie se afişează la avizier şi pe pagina web a unităţii de învăţământ.
(3)Hotărârile consiliului de
administraţie sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice sau juridice
implicate în mod direct ori indirect în activitatea unităţii de învăţământ.
(4)Hotărârile consiliului de
administraţie pot fi contestate la instanţa de contencios administrativ, cu
respectarea procedurii prealabile reglementate prin Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
4.d) aprobă regulamentul
intern şi regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ cu
respectarea prevederilor legale;
5.e) îşi asumă, alături de
director, răspunderea publică pentru performanţele unităţii de învăţământ;
6.f) particularizează, la
nivelul unităţii de învăţământ, fişa-cadru a postului de director adjunct,
elaborată de inspectoratul şcolar;
7.g) particularizează, la
nivelul unităţii de învăţământ, contractul educaţional tip, aprobat prin ordin
al ministrului educaţiei naţionale, în care sunt înscrise drepturile şi
obligaţiile reciproce ale unităţii de învăţământ şi ale părinţilor, în momentul
înscrierii antepreşcolarilor, preşcolarilor sau a elevilor;
8.h) validează statul de
personal pentru toate categoriile de personal din unitate, care urmează a fi
transmis spre aprobare inspectoratului şcolar la începutul fiecărui an şcolar
şi ori de câte ori apar modificări;
9.i) pune în aplicare
hotărârile luate în şedinţa reunită a consiliilor de administraţie ale
unităţilor de învăţământ partenere în consorţiul şcolar din care unitatea de
învăţământ face parte;
10.j) validează raportul
general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea de învăţământ
preuniversitar şi promovează măsuri ameliorative;
11.k) aprobă comisia de
elaborare a proiectului de dezvoltare instituţională, precum şi comisiile de
revizuire a acestuia; aprobă proiectul de dezvoltare instituţională şi
modificările ulterioare ale acestuia, precum şi planul managerial al
directorului;
12.l) adoptă proiectul de
buget al unităţii de învăţământ, ţinând cont de toate cheltuielile necesare
pentru buna funcţionare a unităţii de învăţământ, astfel cum sunt acestea
prevăzute în legislaţia în vigoare şi contractele colective de muncă
aplicabile; proiectul de buget astfel adoptat se înregistrează la ordonatorul
superior de credite;
14.n) avizează execuţia
bugetară la nivelul unităţii de învăţământ şi răspunde, împreună cu directorul,
de încadrarea în bugetul aprobat, conform legii;
15.o) aprobă modalităţile
de realizare a resurselor extrabugetare ale unităţii de învăţământ şi
stabileşte utilizarea acestora în concordanţă cu planurile operaţionale din
proiectul de dezvoltare instituţională şi planul managerial pentru anul în
curs; resursele extrabugetare realizate de unitatea de învăţământ din
activităţi specifice (închirieri de spaţii, activităţi de microproducţie etc.),
din donaţii, sponsorizări sau din alte surse legal constituite rămân în
totalitate la dispoziţia acesteia;
16.p) aprobă utilizarea
excedentelor anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli
ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii, reportate în anul
calendaristic următor, cu aceeaşi destinaţie sau pentru finanţarea altor
cheltuieli ale unităţii de învăţământ;
18.r) stabileşte taxele
de şcolarizare pentru învăţământul particular preuniversitar şi pentru cel
postliceal de stat, nefinanţat de la buget, conform normelor legale în vigoare;
20.t) aprobă acordarea
premiilor pentru personalul unităţii de învăţământ, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
21.u) în unităţile de
învăţământ particular, avizează drepturile salariale şi extrasalariale ale
directorilor şi directorilor adjuncţi, precum şi salarizarea personalului din
unitate, în conformitate cu prevederile legii şi ale contractului individual de
muncă;
22.v) aprobă acoperirea
integrală sau parţială a cheltuielilor de deplasare şi de participare la
manifestări ştiinţifice în ţară sau străinătate
pentru personalul didactic, în limita fondurilor sau din fonduri extrabugetare;
23.w) aprobă, lunar,
decontarea cheltuielilor aferente navetei cadrelor didactice din unitatea de
învăţământ, în baza solicitărilor depuse de acestea;
25.y) propune, spre
aprobare, inspectoratului şcolar înfiinţarea centrului de documentare şi
informare, a bibliotecii şcolare în unitatea de învăţământ;
26.z) aprobă extinderea
activităţii cu elevii, după orele de curs, prin programul "Şcoala după
şcoală", în funcţie de resursele existente şi posibilităţile unităţii de
învăţământ;
28.bb) pentru unităţile
de învăţământ profesional şi tehnic, avizează programele şcolare pentru
curriculumul în dezvoltare locală (CDL) şi încheierea contractelor-cadru
privind derularea instruirii practice cu operatorii economici;
31.ee) stabileşte
componenţa şi atribuţiile comisiilor pe domenii de activitate din unitatea de
învăţământ;
33.gg) aprobă tipurile de
activităţi educative extraşcolare care se organizează în unitatea de învăţământ,
durata acestora, modul de organizare şi responsabilităţile stabilite de
consiliul profesoral;
35.ii) aprobă proiectul
de încadrare, întocmit de director, cu personal didactic de predare, precum şi
schema de personal didactic auxiliar şi nedidactic;
36.jj) aprobă
repartizarea personalului didactic de predare pentru învăţământul preşcolar şi
primar/diriginţilor la grupe/clase;
38.ll) organizează
concursul pentru ocuparea posturilor didactice auxiliare şi nedidactice, aprobă
comisiile în vederea organizării şi desfăşurării concursului, validează
rezultatele concursurilor şi aprobă angajarea pe post, în condiţiile legii;
39.mm) avizează comisiile
în vederea organizării şi desfăşurării concursului pentru ocuparea posturilor
didactice auxiliare şi nedidactice la nivelul consorţiului şcolar;
41.oo) avizează, la
solicitarea directorului unităţii de învăţământ, pe baza recomandării medicului
de medicina muncii, realizarea unui examen medical de specialitate, în cazurile
de inaptitudine profesională de natură psihocomportamentală, pentru salariaţii
unităţii de învăţământ;
42.pp) avizează, la
solicitarea a jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, pe
baza recomandării medicului de medicina muncii, realizarea unui examen medical
de specialitate, în cazurile de inaptitudine profesională de natură
psihocomportamentală, pentru director sau director adjunct;
43.qq) îndeplineşte
atribuţiile de încadrare şi mobilitate a personalului didactic de predare
prevăzute de Metodologia - cadru de mişcare a personalului didactic în
învăţământul preuniversitar;
44.rr) aprobă
modificarea, suspendarea şi încetarea contractului individual de muncă al personalului
din unitate;
45.ss) propune eliberarea
din funcţie a directorului unităţii de învăţământ cu votul a 2/3 dintre membrii
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ sau la propunerea
consiliului profesoral, cu votul a 2/3 dintre membrii acestuia, şi comunică
propunerea inspectoratului şcolar;
46.tt) propune eliberarea
din funcţie a directorului unităţii de învăţământ particular şi confesional, cu
votul a 2/3 din membri, şi comunică propunerea persoanei juridice fondatoare
pentru emiterea deciziei de eliberare din funcţie;
47.uu) aprobă fişa
individuală a postului pentru fiecare salariat, care constituie anexă la contractul
individual de muncă, şi o revizuieşte, după caz;
48.vv) aprobă perioadele
de efectuare a concediului de odihnă ale tuturor salariaţilor unităţii de
învăţământ preuniversitar, pe baza cererilor individuale scrise ale acestora,
în funcţie de interesul învăţământului şi al celui în cauză, ţinând cont de
calendarul activităţilor unităţii de învăţământ şi al examenelor naţionale;
49.ww) aprobă concediile
salariaţilor din unitatea de învăţământ, conform reglementărilor legale în
vigoare, contractelor colective de muncă aplicabile şi regulamentului intern;
50.xx) îndeplineşte
atribuţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind răspunderea disciplinară
a elevilor, personalului didactic de predare, didactic auxiliar şi nedidactic
din unitatea de învăţământ;
52.zz) aprobă, în limita
bugetului alocat, participarea la programe de dezvoltare profesională a
angajaţilor unităţii de învăţământ;
(2)Consiliul de administraţie
al unităţii de învăţământ îndeplineşte toate atribuţiile stabilite prin lege,
metodologii, acte administrative cu caracter normativ şi contracte colective de
muncă aplicabile.
Prevederile prezentei
metodologii sunt general obligatorii şi pot fi completate cu alte prevederi
adaptate specificului unităţii de învăţământ. Aceste prevederi vor fi aprobate
de consiliul de administraţie şi incluse în regulamentul intern al unităţii de învăţământ.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 696
din data de 23 septembrie 2014