ORDONANŢA DE URGENTĂ nr. 41 din 16 mai 2018
pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din
fonduri publice
având în
vedere faptul că personalul din învăţământul superior de stat a beneficiat de
tichete de masă în anul 2017, este necesar să se creeze posibilitatea acordării
indemnizaţiei de hrană şi pentru această categorie de personal, fără includerea
acesteia în anul 2018, la stabilirea limitei de sporuri prevăzută la art. 25
alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu
modificările şi completările ulterioare.
luând în
considerare condiţionalitatea încadrării în procentul de 30% - parte variabilă
din totalul cheltuielilor salariilor de bază, aspect care creează probleme în
unităţile sanitare publice, motivat de faptul că începând cu 1 martie 2018 s-a
realizat majorarea salariilor de bază doar pentru medici, asistenţi medicali şi
ambulanţieri/şoferi autosanitară, iar determinarea cuantumului sporurilor pentru
întregul personal medico-sanitar se va face prin aplicarea procentului de 30%
asupra salariului de bază, făcând imposibilă încadrarea în acest procent, se
impune scoaterea gărzilor din calculul acestui procent.
Totodată,
pentru unităţile sanitare de monospecialitate, serviciile judeţene de ambulanţă
şi serviciul de ambulanţă al municipiului Bucureşti - Ilfov este necesară
introducerea unei prevederi privind majorarea justificată a procentului care se
aplică asupra sumei salariilor de bază, în vederea acordării sporurilor
stabilite pentru fiecare dintre aceste unităţi sanitare, astfel încât să se
asigure limita minimă a sporurilor stabilită conform prevederilor art. 23 din
Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi
completările ulterioare.
De
asemenea, pentru unele categorii de bugetari, de exemplu, personalul încadrat pe
unele funcţii din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare,
care a beneficiat începând cu 1 martie 2018 de prevederile Regulamentului de
sporuri aprobat în baza art. 23 din această lege, drepturile salariale nete
începând cu luna martie 2018 au fost mai mici decât cele acordate în luna
februarie 2018, drept care este necesară corectarea acestor situaţii în regim de
urgenţă.
Având în
vedere aspectele sus-menţionate, precum şi multitudinea de solicitări şi
propuneri din partea reprezentanţilor instituţiilor şi autorităţilor publice şi
ai federaţiilor sindicale de modificare şi completare a prevederilor Legii-cadru
nr. 153/2017, cu modificările şi completările
ulterioare,
Articol unic
1.La articolul 18, după alineatul (6) se introduc două noi alineate,
alineatele (7) şi (8), cu următorul cuprins:
2.La articolul 25, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
3.La articolul 25, după alineatul (5) se introduce un nou alineat,
alineatul (6), cu următorul cuprins:
"(6) Pentru ordonatorii principali de credite prevăzuţi la alin. (2)
se depăşeşte, după caz, plafonul prevăzut la respectivul alineat, astfel încât,
pentru unităţile sanitare de monospecialitate, serviciile judeţene de ambulanţă
şi Serviciul de Ambulanţă al Municipiului Bucureşti-Ilfov, să se asigure limita
minimă a sporurilor stabilită conform prevederilor art. 23. Unităţile sanitare
de monospecialitate includ unităţi sanitare cu şi fără paturi care acordă
servicii medicale într-o specialitate, în conexiune, după caz, cu alte
specialităţi complementare."
4.La articolul 38 alineatul (3), după litera d1) se introduce
o nouă literă, litera d2), cu următorul cuprins:
5.La articolul 38 alineatul (3), litera g) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"g) pentru personalul încadrat în unităţi sanitare publice aflate în
relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, influenţele financiare
determinate de creşterile salariale prevăzute la lit. a)-c), inclusiv suma
compensatorie prevăzută la alin. (61), precum şi sumele determinate
de aplicarea art. 25 alin. (6), se asigura prin transferuri din bugetul Fondului
naţional unic de asigurări sociale de sănătate de la o poziţie
distinctă;"
6.La articolul 38, după alineatul (6) se introduce un nou alineat,
alineatul (61), cu următorul cuprins:
"(61) Începând cu luna mai 2018, în situaţia în care
veniturile salariale nete acordate potrivit prevederilor prezentei legi sunt mai
mici decât cele aferente lunii februarie 2018, se acordă o sumă compensatorie cu
caracter tranzitoriu care să acopere diferenţa, în măsura în care persoana îşi
desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii. Suma compensatorie este cuprinsă în
salariul lunar şi nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art.
25. Suma compensatorie se determină lunar pe perioada în care se îndeplinesc
condiţiile pentru acordarea acesteia."
7. La anexa nr. I capitolul I litera A punctul 2, nr. crt. 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"3.
|
Director casa corpului didactic*)
|
S
|
7250
|
7871
|
2,90
|
3,15
|
8.La anexa nr. I capitolul I litera A punctul 3, la secţiunea Învăţământ preuniversitar**), nr. crt. 1 şi 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"1.
|
Contabil-şef*) - nivel maxim
|
S
|
5528
|
6229
|
2,21
|
2,49
|
2
|
Secretar-şef unitate de învăţământ*)
- nivel maxim
|
S
|
5528
|
6229
|
2,21
|
2,49
|
10.La anexa nr. II capitolul I punctul 1, tabelul de la subpunctul 1.4 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
"Nr. crt.
|
Funcţia
|
Majorare salariu de bază
%
|
1
|
Director program de rezidenţiat medicină de urgenţă |
7,5
|
2
|
Director medical |
7,5
|
3
|
Director de îngrijiri1) |
25
|
4
|
Asistent şef serviciu de ambulanţă2) |
20
|
5
|
Medic şef ambulatoriu de specialitate şi altele similare |
5
|
6
|
Medic şef secţie, şef laborator, coordonator şi altele similare |
5
|
7
|
Farmacist (biolog, biochimist, chimist, psiholog) şef secţie, şef laborator şi altele similare |
7,5
|
8
|
Responsabil de formare în rezidenţiat medicină de urgenţă |
7,5
|
9
|
Farmacist şef serviciu, farmacist şef punct de lucru (oficină) |
7,5
|
10
|
Asistent medical (tehnician sanitar, soră medicală, oficiant medical, moaşă, laborant şi altele similare) şef/asistent coordonator3) |
15
|
11
|
Chimist, biolog, farmacist, biochimist, asistent medical, cu gestiune |
5
|
12
|
Spălătoreasă cu gestiune |
2,5
|
13
|
Şef echipă |
2,5
|
14
|
Personal care desfăşoară control în sănătate publică - direcţia de sănătate publică |
7,5
|
15
|
Medic coordonator substaţie sector municipiul Bucureşti/substaţie serviciul de ambulanţă |
7,5
|
16
|
Asistent medical coordonator substaţie sector municipiul Bucureşti/substaţie serviciul de ambulanţă |
10
|
17
|
Ambulanţier cu atribuţii de avizare tehnică substaţie sector municipiul Bucureşti/substaţie serviciul de ambulanţă |
10
|
18
|
Asistent medical responsabil pe tură cu stocul 3 de medicamente |
10
|
10.La anexa nr. II capitolul I punctul 1, tabelul de la subpunctul 1.4 se
modifică şi va avea următorul cuprins: