De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


marți, 4 octombrie 2011

Legea s-a născut, legea a murit. Trăiască metodologia !

Tendinţa şi nevoia subiectului de a reduce starea tensională şi a realiza echilibrul cognitiv necesar, fie prin obţinerea unor noi informaţii congruente cu cunoaşterea iniţială, fie prin schimbarea atitudinii subiectului faţă de obiectul, situaţia, evenimentul dat sunt ceea ce psihologia socială a definit ca disonanţă cognitivă
Nu prea îmi stă în fire să spun oamenilor ceea ce ar vrea ei să audă, pentru că nu îmi permit asta ca profesionist. Aşa s-a întâmplat şi azi. N-am avut ce face - trebuia să spun lucrurilor pe nume. Doar pentru asta ne adunasem. Dar, probabil că exact o disonanţă cognitivă au resimţit cei doi domni directori azi, în momentul în care, în faţa unei săli arhipline, mi-au smuls microfonul din mână pentru a-şi impune clasicul discurs despre preeminenţa în faţa LEGII a metodologiilor, instrucţiunilor, circularelor şi a altor fiţuici venite de la minister. Chiar şi atunci când acestea răstălmăcesc flagrant LEGEA, cum se întâmplă în prezent.
E păcăt că, după atâta tam-tam făcut în favoarea independenţei organizatorice şi manageriale a şcolilor, unii rămân, cu orice preţ, sclavii directivelor. 
Eu, azi, am încercat doar să-mi spun părerea. Şi nu din postura neavenitului. Pentru asta, un strop de respect aş fi meritat. N-am fost lăsat să vorbesc. Dar nu-i cu supărare, la noi, în învăţământ, au succes discursurile frumoase. Chiar dacă sunt despre neputinţă - nu-i spun incompetenţă, că unii ar sări imediat de fund în sus şi, în timpul ăsta, nu se ştie, cineva le-ar putea trage SCAUNUL. Şi ce s-ar face ei fără scaun....!?
Aşadar, Legea s-a născut, Legea a murit! Trăiască metodologia ! Şi teoria! Cea a disonanţei cognitive.

REFREN: Fals tratat despre respect