sursa: Ziarul Cuget Liber
Interviu cu Sanda Oprea, cunoscut profesor al catedrei de fizică a Colegiului Naţional Mircea cel Bătrân Constanța.
"Aşa numita reformă a învăţământului este o spoială, care nu reformează nimic, pentru că nu se pleacă de la ceea ce dorim să facem cu învăţământul, adică la ce foloseşte. În final, care este ţinta noastră după ce copiii termină şcoala? Un astfel de demers de schimbare ar trebui să înceapă cu finalitatea: ce trebuie să ştie copilul la finalul a patru ani, opt ani ori 12 ani? Atâta timp cât nu ne-am propus ce să facem cu copiii noştri mai târziu, schimbăm degeaba pe parcurs, total fără rost, fără să se vadă de ce s-au produs aceste schimbări. Cel mai grav lucru mi se pare faptul că nu există o viziune. Fac constatări la testele PISA că suntem mai slabi la nivel european, dar ei nu-şi pun problema că stilul nostru de şcoală este altfel. Am tot auzit despre bacalaureat „Vai, ce rezultate slabe au fost!”. Da’ nu e obligatoriu să ia toată lumea baca-laureatul, nu e obligatoriu ca toată lumea să meargă în învăţământul superior. Pe de altă parte, este total inadecvat ca într-un liceu industrial, în care copilul ar trebui să înveţe o meserie, eventual să dea un bacalaureat tehnic, acesta să parcurgă aceeaşi programă cu unul de la un liceu real, respectiv fizică-matematică. După cum nu e normal ca un elev de la real să dea bacul la fel cu unul de la uman."
Articol integral în Ziarul Cuget Liber