sursa: euractiv.ro
O decizie a Curții Europene de Justiție spune că lucrătorii fără un
birou fix ar trebui să solicite angajatorilor remunerație inclusiv
pentru orele petrecute de acasă până la primul client și de asemenea, de
la ultimul client spre casă.
Ar putea însemna, arată presa străină, că decizia are implicații
majore pentru firmele care au ca angajați electricieni, tehnicieni
pentru instalații de gaze, asistenți sociali sau agenți de vânzări care
se deplasează direct la clienți.
„Faptul că lucrătorii își încep ziua de lucru direct de la domiciliu
este decizia angajatorilor și nu a angajaților”, arată Curtea Europeană
de Justiție, potrivit The Independent, în timp ce Financial Times scrie
că decizia a fost luată în contextul unui caz adus în instanță de
angajații unei companii spaniole de servicii de securitate.
Potrivit comunicatului oficial al Curții,
prin decizia de joi, 10 septembrie, aceasta a hotărât ca în cazul în
care lucrătorii nu au un birou fix unde lucrează și nici unul uzual, în
fiecare zi între locuință și primul, respectiv ultimul client, așa cum
stabilesc angajatorii, să fie considerat timp de muncă în spiritul Directivei europene în domeniu
Curtea consideră că lucrătorii aflați în această situație își desfășoară activitatea pe parcursul întregii zile.
Financial Times citează reprezentanți ai mediului de afaceri din
Marea Britanie, care consideră că decizia va avea efecte negative asupra
companiilor.
„Din nou, o instanță adoptă decizii care au impact asupra
perspectivelor de business, creare de joburi și creștere economică în
Marea Britanie”, a declarat Adam Marshall, director de politici la
Camera de Comerț a Marii Britanii.
Și sindicatul funcționarilor publici a declarat că decizia va avea
impact semnificativ pentru lucrători, în special cei care îngrijesc
oameni la domiciliu.
”Zeci de mii de angajați nu primesc nici măcar salariul minim pentru
că angajatorii nu îi plătesc pentru timpul petrecut în deplasarea către
cei pe care îi îngrijesc”, a declarat secretarul general al
sindicatului.