De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

marți, 18 mai 2010

O grevă "ca la carte", nu ca la cărţi

Scriam în urmă cu o lună că îmi doresc o grevă "ca la carte" în învăţământ, pentru că nu dau şanse de reuşită unei asemenea acţiuni, dacă sindicatele naţionale nu-şi iau minima precauţie de a parcurge toţi paşii impuşi de lege pentru declanşarea respectivului protest. Timp ar fi fost; mai rămânea să se identifice oarece voinţă decizională, ceva inteligenţă de acţiune şi un strop de bună-credinţă din partea unora. Rămân la aceeaşi părere şi sper să mă înşel.
Argumentul pe care îl invocă unii, bazat pe pe principiul "dacă ei, ăştia de la putere, încalcă legea, o încălcăm şi noi, şi să vedem ce ne fac", mi se pare fragil, dacă nu naiv. E o atitudine pe care nu ne-o permitem în acest moment, pentru simplul fapt că nu sindicatele sunt la putere şi nu ele au sub control ori în sfera de influenţă autorităţile statului. O logică elementară şi o minimă responsabilitate faţă de membrii de sindicat ar fi cerut o cu totul altă abordare. Ăştia de la putere încalcă legea pentru că ei îşi permit, dar vor fi suficient de demagogi şi de farisei să ne-o reproşeze nouă. Nu m-ar mira deloc să o facă, inclusiv în instanţă. Deci, nu cred că ne permiteam un joc "la cacialma". Pass !
Citeşte şi articolul O grevă "ca la carte"

6 comentarii:

Adriana spunea...

In ambele articole ati lasat sa se inteleaga-pentru mine foarte limpede- ca demersurile nu sunt "a la carte". Ne-ati putea explica aceasta afirmatie? Cred ca in momentul de fata, cand capitalul de incredere sociala este zero, sunteti dator, macar fata de cititorii blogului d/voastra, sa va explicati.
Ce nu e in regula? ce nu s-a respectat?

Emilian Avrămescu spunea...

Nimic !

Anonim spunea...

atunci la ce dracu mai facem greva sau cind si cum ar trebui.de fapt pentru ei si daca este legala tot la ILEGAL AJUNGEM

Adriana spunea...

Am avut intotdeauna probleme cu adeziunea-principiul turmei si increderea in "conducatori" mi-a fost "eliminata" genetic de mama mea, care a trait urand comunismul. Raspunsul pe care mi-l dati, atat de scurt si fara explicatii, e plin de cinism. Nu sunt cunoscatoare in ale dreptului muncii, dar nici naiva, dar nu imi pot reprezenta dedesupturile legale ale pasilor unei greve.
Daca lucrurile stau asa si d-voastra sunteti consilier si aveti constiinta, nu aveti nimic de facut in directia asta?
Adica, dupa ce statul imi incalca drepturile, sindicatul se joaca cu banii, postul meu, cu viata copilului meu?
In conditiile in care as primi argumente din partea d-voastra as lua atitudine, as informa colegii mei de munca, etc. Nu spun ca i-as convinge sa faca altceva decat au semnat, dar...macar ar primi informatii.

Emilian Avrămescu spunea...

Adriana, primul articol contine explicatii suficiente. Da, sunt consilier si am si constiinta. Altceva imi lipseste: puterea de decizie. Nu-mi cere sa ma expun mai mult, pentru ca am iesit, oricum, din fisa postului...

Anonim spunea...

Ne-ati lucrat si de data asta...