De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


marți, 16 septembrie 2008

Despre blog

>>> Acesta nu este un blog oficial. sinvlex nu reprezintă poziţia Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar (al cărui salariat sunt), ci o poziţie personală, bazată pe dreptul constituţional la libera exprimare. O postură pe care mi-o asum în totalitate.
>>> sinvlex  este un acronim pentru "sindicate-învăţământ-lege" şi nu trebuie confundat cu www.sinv.ro - portalul sindicatelor din învăţământ sau www.constanţa.sinv.ro - site-ul oficial al Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar.
>>> sinvlex nu este o mişcare "subversivă", aşa cum încercă să insinueze unii. Nu duc o luptă de gherilă. 
.
Celor care mă atacă, nu pentru că se tem de mine şi de blogul ăsta, ci pentru că se tem de adevăr şi de propria lor făţărnicie, le spun mereu ceea ce le-am spus şi la momentul respectiv:

1. Am primit o informaţie şi, totodată, un reproş cum că acest blog îi deranjează pe unii lideri sindicali naţionali şi judeţeni, mai ales din cauza criticilor şi ironiilor (sic!) pe care le-am adus Ministerului Educaţiei şi ministrului Ecaterina Andronescu. Dar nu numai...
Trecând peste penibilul situaţiei, aş vrea să îi anunţ pe toţi cei ofuscaţi în acest sens că, în calitate de simplu cetăţean, plătitor la zi de taxe şi impozite, voi continua să-mi exprim în mod liber opiniile şi argumentele şi voi critica ori de câte ori voi considera de cuviinţă, atât Ministerul Educaţiei, cât şi orice altă autoritate publică locală sau naţională, care, pe banii mei şi ai tuturor celorlalţi români, calcă în străchini, calcă peste lege sau peste cadavrele noastre electorale. Dacă asta deranjează vreun interes personal, de familie, de grup, de castă sau de haită, nu-mi cer scuze. 
Pentru cei care nu pricep: sinvlex este un spaţiu privat, independent, dedicat salariaţilor din învăţământ şi, în special, membrilor de sindicat - cei care, de altfel, îmi plătesc şi salariul. Aşa cum am mai spus-o, patronii mei sunt membrii de sindicat. 
Din fericire, deocamdată, mulţumită cititorilor mei, sinvlex primeşte aprecieri favorabile şi reprezintă un instrument de lucru util, fapt demonstrat şi de numarul din ce în ce mai mare de vizitatori. 
Nu am pretenţia că opiniile şi afirmaţiile mele reprezintă adevărul absolut, dar le cer tuturor celor care se erijează în eventuali apărători ai valorilor democratice şi ai transparenţei sindicale să-mi respecte dreptul la liberă exprimare. Atât. 

2. Mi s-a sugerat să mă potolesc cu blogul ăsta... S-a adus în discuţie, pe după vişin, şi varianta unei posibile sancţiuni disciplinare. Cică aş aduce prejudicii mişcării sindicale şi sindicatului. Toate astea spuse pe ocolite. Adică nu pe faţă, dar suficient de sugestiv...
Şi când mă gândesc că intenţia mea a fost una extrem de generoasă şi a avut în vedere, în primul rând, sprijinirea cu informaţii utile a salariaţilor din învăţământ şi a membrilor de sindicat... Dorinţa de a întinde o mână în jungla asta legislativă...
Aşadar, mă văd nevoit să fac, din nou, următoarele precizări:

- Acesta nu este un blog oficial. sinvlex nu reprezintă poziţia sindicatului pentru care lucrez, ci o poziţie personală, bazată pe dreptul constituiţional la libera exprimare. O postură pe care mi-o asum în totalitate. 
- Toate materialele emise de organizaţiile sindicale (comunicate de presă, informări, adrese, petiţii etc) au fost postate pe acest blog după ce deveniseră deja publice (fie prin postarea pe site-urile/blogurile oficiale, fie pe diverse forumuri sau alte bloguri/site-uri neoficiale). Deci, n-am furat informaţiile confidenţiale ale nimănui.
- Nu ştiu ca măcar un singur post de pe acest blog să fi fost îndreptat împotriva simplilor salariaţi din învăţământ. Criticile mele au fost îndreptate întotdeauna împotriva acelor situaţii, acelor instituţii sau acelor persoane care, am considerat eu (şi nimeni altcineva), au adus sau au încercat să aduca atingere intereselor şi drepturilor salariaţilor din învăţământ.
- Am fost încurajat să dezvoltat acest proiect de către cititorii mei, de către sutele de oameni cu care m-am întâlnit în şcoli sau care mi-au scris. Lor trebuie să le mulţumesc !
- sinvlex nu este o mişcare "subversivă", aşa cum încercă să insinueze unii. Nu duc o luptă de gherilă. Păi cu cine să lupt? Poate cu sistemul. Da, poate că mi-am propus, ca un naiv, să lupt cu sistemul. Ei şi? Ce e rău în asta? Iar dacă sistemul astă putred e întreţinut şi de unii capi sindicali, voi lupta şi cu ei. E vreo problemă, "domnilor"?  În plus, nu m-am ascuns după paravanul anonimatului. Mi-am făcut publice numele şi statusul profesional pentru că nu am nimic de ascuns. În niciun caz pentru a-mi face imagine (aşa cum iarăşi s-a sugerat). Imagine pentru ce?