De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


vineri, 4 decembrie 2009

Cred mai mult în soluţia Antonescu-Geoană-Johannis

M-acuză unii de inconsecvenţă, de manipulare şi de neseriozitate doar pentru că mi-am exprimat, în continuare, antipatia faţă de Băsescu. Am mai explicat că ieşirea lui Crin Antonescu din cursa prezidenţială mă pune, din nou, în faţa votului negativ. Nu-l susţin pe Geoană, dar nu-l pot vota nici pe Băsescu, oricâtă muncă de autoconvingere aş face cu mine însumi. Nu-l suţin pe Geoana, dar îl susţin în continuare pe Crin Antonescu. Nu mă pot dezice peste noapte de simpatia mea pentru Crin Antonescu şi nici nu-mi pot renega opţiunile liberale. Cred mai mult (chiar dacă am rezerve) în soluţia Antonescu-Geoana-Johannis decât în soluţia Băsescu. De fapt, în soluţia Băsescu nu cred deloc. Din perspectiva unei psihologii inverse e oarecum onorant că sunt bănuit de manipulare. Mă tem însă că sunt supraestimat. Dacă e vorba de aşa ceva, singurul manipulat sunt eu. Prin automanipulare. În faţă certitudinii Băsescu, imi asum naivitatea unei posibile, himerice schimbări.