De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

marți, 6 iulie 2010

Atenţie, directori, vi se întinde o capcană !

Atenţie, directori, faptul că inspectoratele şcolare, interpretând în mod eronat legea, transmit doar verbal că trebuie diminuată cu 25% şi indemnizaţia de concediu de odihnă, ar trebui să vă pună pe gânduri. 
În această situaţie, în cazul în care inspectoratele teritoriale de muncă (pe care sindicatele le vor sesiza) sau instanţa de judecată vor constata nelegalitatea acestor reţineri, răspunderea va cădea exclusiv asupra conduceriilor unităţilor de învăţământ. Dacă nu v-aţi prins, asta este şi ideea, pentru că inspectoratele şcolare nu pot da  directoriilor dispoziţii cu caracter obligatoriu în privinţa salarizării şi a aspectelor privind finanţarea (pot fi emise, cel mult, puncte de vedere).


14 comentarii:

Mihaila Doina spunea...

Buna ziua,
As dori sa stiu cum am putea da in judecata pentru retinerea de 25% din banii de concediu, dar si pentru diminuraea cu 25% a salariului. Sindicatele ne promiteau sprijin juridic. Ce sfaturi ne puteti da?
Va multumesc si va doresc succes in activitatea dumneavostra!

Emilian Avrămescu spunea...

Sindicatele vor deschide actiuni in instanta, daca nu se gaseste intelegere. Probabil, dupa vacanta, pentru ca este nevoie de semnaturile membrilor de sindicat pentru a declansa procesele. De asemenea, trebuie facuta o statistica a judetelor si scolilor unde s+au facut aceste retineri, pentru ca exista si directori destepti, care n+au operat retinerea.

Anonim spunea...

Trezoreria este acum institutia care nu accepta statele de plata , fara diminuarea cu 25%,ale scolilor...si atunci...directorii sunt nevoiti sa le refaca..asta-i situatia astazi la nivelul jud Teleorman...,iar inspectoratul TACE..le este frica sa dea "indicatii"...stiti cum este "scapa cine poate"

Anonim spunea...

și în ocna șugatag maramureș,s-a dat indemnizația de concediu, diminuată cu 25%

Anonim spunea...

și în ocna șugatag maramureș,s-a dat indemnizația de concediu, diminuată cu 25%

Anonim spunea...

și în ocna șugatag maramureș,s-a dat indemnizația de concediu, diminuată cu 25%

Tmanuela spunea...

Câţi dintre directorii noştrii au un cuvânt de spus în probleme financiare? Ei sunt nişte politruci puşi şi ţinuţi în scaunul de director de mai marele inspector general şi ăsta un alt politruc! Deci la a renunţa la o aşa funcţie şi a-ţi apăra oamenii cu care lucrezi....ce aleg? Execută orbeşte tot ce li se spune, ca e legal sau nu, asta e altă poveste!
Directorul meu când l-am întrebat ce bază legală are de mi-a tăiat banii pe concediu, mi-a spus că aşa i-a zis contabila primăriei că nu ne dă banii trezoreria, bun şi asta ce bază legală are de v-a pus să faceţi din nou ştatele şi culmea e că le şi semnaţi! păi....legea 118, l-am întrebat unde scrie asta în lege?....răspunsul a fost că...... lasă ca dacă se câştigă procesul de sindicate...el ne dă imediat banii...că se acţionează în acest sens...şi că ce să facă că si de la inspectorat a primit verbal aceeaşi indicaţie...ce facem cu asemenea şefi ai noştri domnule jurist? L-am atenţionat de ce spuneţi dumneavostră că va fi răspunzător în instanţă de acest lucru şi că nici inspectoratul şi nici nimeni nu-l va ajuta şi s-ar putea să plătească din buzunar aceşti bani...a zis că ce vină are el, că ce poate să facă el, că noi aveam nevoie de bani aşa mulţi puţini cum sânt.....Deci domnule jurist care sunt directorii ăia care au refuzat să semneze ştatele cu reducere? Vreau să felicit şi eu un om cu adevărat vertical în ceea ce susţine!Oare există?

Anonim spunea...

Tu de aia esti platit?Ca sa stai toata ziua pe forum?Si ce-o sa faci daca mie imi ia 25%?Te duci la Tribunal pt toti sindicalistii?Ori tre sa venim sa ne ploconim la tine?Pana dai tu in judecata,banii nostri sunt luati...si daca castigi,cum ii recuperam?Cu executorul care ne ia mai mult decat avem de luat?L-as-o balta,esti si tu la fel de incapabil ca toti din sindicat!Numa gura e de voi.

Emilian Avrămescu spunea...

Domnule sau Doamna, cu respect va spun, habar n-aveti despre ce vorbiti. Nu rezolvati nimic daca aruncati cu venin si jigniti.
Veniti sa discutam (va garantez ca nu trebuie sa va ploconiti, niciun membru de sindicat nu a fost pus intr-o asemenea situatie), sa va spun, de exemplu, ca toate cheltuielile cu executarea silita se recupereaza de la debitor.
De altfel, avand in vedere cum va exprimati si scrieti ("L-as-o balta"), cred ca nici nu lucrati in invatamant. Probabil sunteti vreun infiltrat portocaliu, avand tot atata scoala cat are si presedintele.

Adriana spunea...

Nu am avut curajul sa verific ce salar am.
Nu mai traiesc intr-un stat de drept, deci ma tem. Mi-e mai frica de stat decat de orice om care circula pe strada. Niciodata in viata mea nu mi-au fost sustrase sume de bani asa cum a facut-o statul. Si pentru cine? Si pentru ce? Am fost crescuta cu ideea "generatiei de sacrificiu"- acum imi dau seama cat de proasta am fost si sunt -ca am ramas aici, in aceasta tara. Viata mea este sacrificata de niste incompetenti, hoti, mincinosi si eu stau. Eu stau ca prosta sa ma fure, sa ma minta, sa ma jigneasca. Sunt disperata pentru ca impartasesc credinta potrivit careia nu exista victime inocente. Si ne lovim unii pe altii, ne mintim, ne umilim reciproc spre bucuria celor ce vad in asta premisa succesului lor (asta e adresata anonimului).
Acum vreo 2-3 ani credeam in posibilitatea de constructie a capitalului social, aici, la noi...cu truda, cu rabdare. Nu mai cred. S-au spulberat sansele in momentul in care statul, in numele unor "deziderate" a decis sa incalce legile, drepturile tuturor.
Sindicatele nu au nicio sansa, chiar daca isi schimba liderii (nu ar strica), chiar daca apeleaza la consilieri competenti- pentru ca statul este outsider.
Priviti ce fac administratiile locale, intrepriderile proprietate de stat!
Priviti ce se va intampla in scolile romanesti in toamna- e o lupta acerba pentru functiile de directori. Oribil cum se pune problema.
Omul a iesit din ecuatie! Poli-trucul e specia dominatoare. Numai fortele naturii, dezlantuite, ne mai arata fragmente de adevar. Atunci cand se dezlantuie natura vedem clar incompetenta administratorilor, indiferent de nivelul lor. Numai moartea dezvaluie adevarul, aici si acum.

Anonim spunea...

1."l-as-o" -am scris gresit din repezeala,am gandit ca trebuie sa pun cratima inainte de o si am pus-o din repezeala inainte de a(cred ca se intelege ca am gandit mai repede si am tastat in consecinta).
2.nu sunt portocaliu
3. eu imi fac treba la locul de munca,spre deosebire de tine,care stai pe forum si pe mess.
4.nu pot sa-mi imaginez cum poti gandi ca un om poate fi atat de incult incat sa scrie "l-as-o"...nu te-ai gandit ca a fost o greseala din repezeala pe taste??
5.am mai multa scoala decat tine.

gabriel teodorescu spunea...

Diminuarea indemnizatiei de concediu 2010 cu 25% poate fi atacata:
1. printr-o sesizare la ITM(Inspectoratul Teritorial de Munca, model de sesizare la fiecare ITM judetean)
2. in instanta ordinara pe speta conflict de munca, drepturi salariale, unde este chemat ordonatorul principal si tertiar de credite.
mai multe vezi:
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com/2010/07/08/opc-si-otc-precizari2/
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com/2010/07/08/procese-pt-respectarea-prevederilor-lg-2212008-si-late-drepturi-banestiprima-de-vacanta-bani-de-carti-cf-ccm-si-cim/
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com/2010/07/08/plata-indemnizatiei-de-concediu-2010-pt-bugetarii-din-educatieprecizari/
...
precizari:
Potrivit Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, functia de ordonator de credite este detinuta de primar, respectiv de presedintele consiliului judetean – art. 63, alin. (4), lit a) si art. 104, alin. (4), lit. a) din lege. Consiliul local si consiliul judetean aproba doar bugetul local, respectiv judetean – art. 36, alin. (4), lit. a) si art. 91, alin. (3), lit. a).
DAR
In acceptiunea Legii privind finantele publice nr. 500/2002, ordonatorul principal de credite dintr-un domeniu bugetar este ministrul de resort – a se vedea in acest sens dispozitiile art. 15, alin. (1), art. 19, art. 20 etc. În plus, nicaieri in Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale nu se vorbeste despre consiliile locale/judetene ca fiind ordonatori principali de credite.
Deci putem actiona in instanta pe drepturi banesti si ministrul educatiei!, ca si parat!!!.

Din proprie experienta cel mai bine ii chemi pe toti ca parati... si apoi te minunezi cu ce argumente vin juristii lor, ca si exceptie - referitor la calitatea lor pasiva in proces...

Tmanuela spunea...

Domnule anonim , unii oameni au si un asfel de serviciu....acela în slujba omului...a informării acestuia...nu văd care este problema că domnul jurist ne informează şi în funcţie de problemă....mai ne deşteptăm şi noi!
Tu dacă eşti aşa deştept cum te consideri...nu te mai obosi să deştepţi şi pe altul...păstrează pentru tine...deşteptăciunea şi nu mai fi anonim...poate vrem să te cunoaştem ca să ştim ce pierdem!
CITEŞTE PENTRU SUFLETUL TĂU POATE PIERDUT!
Viaţa asta de mizerie, ne-a făcut dragi colegi să uităm să mai fim şi oameni!
Am devenit egoişti, cârcotaşi şi din neputinţă ne descărcăm nemulţumirile pe ....alţii!Culmea este că din punctul meu de vedere aceşti lideri ai noştri au făcut tot ce se putea face într-o astfel de ţară...în care nimic nu se mai respectă...nici măcar legea! Ce doreaţi să facă liderii noştrii... să îi dea un ou în cap lui Băse...lui Udrea....aşa ca să fie în ton cu moda....domnilor noi suntem nişte intelectuali şi din păcate credem în valorile democraţiei....care după cum se vede e c-am pe ducă!Dacă nu există unitate, nu există nimic, dincolo de toate bănuielile realiste sau nu, trebuie să fim uniţi!...O putem face domnilor. sper să vă treziti pe ultima sută de metri,..lupta cere şi a cerut întotdeauna sacrificii.....să nu mai aruncăm vina pe alţii, să ne gândim ..eu ce am făcut pentru asta.....tu ce ai făcut...ce putem face împreună.....si de aici unitatea!Mie nu-mi pare rău că sunt sindicalistă...cel puţin sunt la curent cu se mai întâmplă în ţara asta.....unde stăm cu drepturile nostre pe scara valorilor sociale....şi de aici vedem ce putem face! dar dacă nu-ţi pasă decât de tine....şi de ce creşte vaca vecinului...şi nu a ta....de unde unitate!
Aşa ca ...dragă colegi dintoate colţurile ţării...uniţi-vă!

Anonim spunea...

Am primit adresa de la Trezoreria bucuresti sa viram cei 25% din diminuarea salariilor intr-un cont deschis la trezoreria statului cf. ordinului 1933/2010. Dar acest ordin in opinia mea se refera la unitatile finantate integral din fonduri proprii. Trezoreria spune ca nu este asa si ca toti bugetari trebuie sa vireze cei 25 % . Deci cu alte cuvinte banii pe co ai cadrelor didactice pentru luna iulie si august trebuiesc diminuati ca altfel nu ne accepta trezoreia ordinele de plata. Corect nu este asa! Eu am platit c did din scoala mea un avans de 90% din co urmand ca la lichidarea fiecarei luni sa achit si diferenta....pe care trez o vrea diminuata! Deci ce facem?