De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

marți, 31 august 2010

Ministerul modifică în mod nelegal structura consiliului de administraţie al şcolii

Recentul Ordin nr. 4.717/23.08.2010 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ încalcă flagrant Legea învăţământului, stabilind o altă structură a consiliului de administraţie, diferită de cea impusă de lege. În mod nepermis,  Ordinul nr. 4.717/23.08.2010 adaugă la lege, reglementând situaţii care nu au fost avute în vedere de autoritatea legiuitoare (Parlamentul). 


Potrivit  art. 145 din Legea învăţământului nr. 84/1995, Consiliul de administraţie al unităţii de învaţamânt este format din:
1) director
2) director adjunct
3) reprezentantul consiliului local
4) reprezentantul primarului
5) reprezentanti ai parintilor
6) 1-5 reprezentanti ai cadrelor didactice
7) reprezentantul agentilor economici
8) un reprezentant al elevilor, pentru ciclul secundar superior

Se poate oserva că, într-o primă situaţie, Ordinul exclude reprezentantul agenţilor economici  din structura obligatorie a consiliului de administraţie (deşi legea nu permite o asemenea posibilitate), incluzând însă contabilul sau contabilul şef *** al unităţii de învăţământ, persoană/funcţie care nu a fost avută în vedere de lege.  
De asemenea, deşi legea nu permite acest lucru, Ordinul impune ca, pentru unităţile de învăţământ din mediul rural, care au în componenţă structuri şcolare din satele care aparţin localităţii respective, reprezentarea cadrelor didactice să fie facută de către cadrul didactic coordonator al structurii - fapt ce încalcă dreptul cadrelor didactice şi al consiliului profesoral de a-şi alege toţi reprezentanţii în consiliul de administraţie; astfel, este contrazisă atât legea, cât şi paragraful anterior al ordinului.
În mod nelegal, Ordinul vorbeşte despre prezenţa în consiliul de administraţie a reprezentantului asociaţiei de părinţi, în condiţiile în care legea face trimitere la reprezentantul părinţilor. Între cele doua noţiuni - reprezentantul asociaţiei de părinţi şi reprezentantul părinţilor - nu există identitate. Ordinul încalcă astfel şi dreptul constituţional al persoanelor la libera asociere, pentru că induce obligativitatea constituirii asociaţiilor de părinţi la nivelul unităţilor de învăţământ, întrucât permite numai reprezentanţilor acestor asociaţii (şi nu reprezentanţilor părinţilor în ansamblul lor, cum ar fi legal) participarea la consiliul de administraţie.

Adoptarea acestui ordin este un simulacru de tehnică legislativă, este  încă un exemplu de incompetenţă şi reacredinţă.

*** Dacă memoria nu mă înşeală, în învăţământul preuniversitar, funcţia de contabil a fost înlocuită demult cu cea de administrator financiar.  Cu toate acestea, Ordinul vorbeşte despre contabil şi contabil şef.  

3 comentarii:

gabriel teodorescu spunea...

Stopati curba de sacrificiu si distrugerea unei categorii sociale numite simplu- bugetari
si daca sunteti de acord puteti semna aici
http://www.petitieonline.ro/petitie-p08386056.html

Radu spunea...

Buna ziua,

As fi interesat de un link-exchange intre motruinfo.ro si blogul dvs. Daca sunteti interesat astept un email pe admin@motruinfo.ro

Cu respect,
Ursu Radu

(Dupa vizualizare as avea rugamintea ca acest comentariu sa fie sters)
PS: Va rog includeti link-ul si titlul dorit pentru a va adauga.

Anonim spunea...

1.Nu am cunoastinte legislative dar in ordinul acesta apare o informatie-ca el va apare in monitorul oficial. Nu e inca in monitorul oficial, dar a venit pe linia minister-inspectorat si atunci pentru conducerea scolii devine ordin de serviciu. Deci e, sau nu de luat in seama?
2.Nu am gasit in modificarea facuta nicio precizare cu privire la responsabilitatile CA- raman aceleasi ca in lege? nu trebuia precizat asta?
3.daca directorii si profesorii sunt suficienti si isi pot trece in fisa postului atributiile, deci pot, teoretic, sa spuna ca presteaza contra cost, nu acelasi lucru este pt parinti, restul reprezentantilor. Si cum sa iti asumi, la modul cel mai serios, responsabilitatile CA, cand nu esti platit(dar poti fi dat in judecata pt decizii, de catre cei pe care ii afectezi, prin decizii)?
4.Cum poti sa ii dai dreptul unui elev sa voteze in CA? e totusi minor- sau nu are acest drept? din ordin nu rezulta.Precizarea se refera la gimnaziu-fara vot.
5.De 15 ani, de cand lucrez, prezenta la CA a parintilor, reprez.locali, etc a fost probabil de 10%. Cum se vor lua decizii care cer 2/3 din CA?
In plus, nu exista autonomie reala a scolii, deci marile decizii sunt defapt mici banalitati care nu pot da scolii niciun plus de valoare. SI atunci de ce sa iti asumi raspunderea?
S-a putea boicota un asemenea ordin?