De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

miercuri, 21 septembrie 2011

E dreptul tău: dreptul la concedii fără plată

În învăţământul preuniversitar

Art. 255 - Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale
...................................... 
(8) Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă.

Art. 279 - Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale
Personalul didactic titular care din proprie iniţiativă solicită să se specializeze/să continue studiile are dreptul la concediu fără plată. Durata totală a acestuia nu poate depăşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de competenţa unităţii şcolare prin consiliul de administraţie, dacă se face dovada activităţii respective.

În învăţământul superior

Art. 304 - Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale
...................................... 
(10) Personalul didactic titular pe un post didactic din învăţământ, care din proprie iniţiativă solicită să se specializeze sau să participe la cercetare ştiinţifică în ţară sau în străinătate, are dreptul la concedii fără plată. Durata totală a acestora nu poate depăşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de competenţa conducerii instituţiei de învăţământ superior sau, după caz, a consiliului de administraţie, dacă se face dovada activităţii respective.
(11) Personalul didactic titular pe un post didactic din învăţământ poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an universitar, o dată la 10 ani, cu aprobarea instituţiei de învăţământ superior, cu rezervarea catedrei pe perioada respectivă.
(12) Perioada de rezervare a postului didactic se consideră vechime în învăţământ.

13 comentarii:

Anonim spunea...

se mai pot cere si alte concedii fara plata ? Codul Muncii,de exe.

Emilian Avrămescu spunea...

Da, cu abrobarea CA al unitatii de invatamant.

Anonim spunea...

daca am beneficiat de concediu fara plata între 18 aug2005-18 aug 2006, sunt titular din 1978, când mai pot beneficia de incă un concediu fara plata de un an?

Anonim spunea...

Domnule Avrămescu,
Dacă am beneficiat de concediu fara plata între 18 aug 2005-18 aug 2006, sunt titular din 1978, când mai pot beneficia de încă un concediu fără plată de un an?
Vă rog mult de toooooot!!!!
Mulțumesc!

Dariana spunea...

Va rog mult sa-mi spuneti ,ca suplinitor calificat in invatamant am dreptul la 30 zile de concediu fara plata? Mai bine zis mai am dreptul? S-a schimbat ceva in acest sens ? Precizez ca acum cinci ani am benefeciat de o luna de concediu fara plata pentru rezolvarea unor probleme , cu acordul directorului, avand acelasi statut, de profesor suplinitor calificat .
Va multumesc!

Anonim spunea...

buna ziua,
as dori sa stiu daca o persoana aflata in concediu fara plata in invatamant are dreptul sa lucreze in mediul privat cu norma intreaga sau part-time.
va multumesc

Anonim spunea...

As dori sa-mi spuneti va rog, care este perioada legala de inaintare a cererii de concediu fara plata.

Anonim spunea...

Bună ziua!
Cu câte zile înainte trebuie depusă cererea de concediu fără plată? (am găsit două variante: 15 zile sau 30 de zile)
Unde este specificată procedura exactă de solicitare şi acordare a concediului fără plată pentru rezolvarea unor probleme personale?

Anonim spunea...

Am dreptul la 1 an concediu fara plata si 3 ani concediul de studii in invatamant?

Anonim spunea...

Am stat in concediul fara plata un an si 2 ani in concediu de studii.Mai pot sa-mi iau un an pentru studii?Sunt profesor si catedra mi-e rezervata,dar as mai dori un an pt studii.

Anonim spunea...

Am înțeles ca trebuie făcuta cerere pentru concediu fără plata pana la data de 1 mai an școlar curent, pentru anul școlar viitor. Ma interesează dacă și pentru concediu de studii (nu mai mult de 3 ani în decursul a 7 ani) trebuie făcut la fel.

Anonim spunea...

Va rog sa-mi spuneti daca in plin conflict de munca este legal aprobarea concediului fara plata a uneia din parti

Inchirieri auto Bucuresti spunea...

Este intradevar un drept, insa nu cred ca i-ar convenii vreunui angajator.