De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


Abonează-te la sinvlex și pe Facebook !

vineri, 23 septembrie 2011

E dreptul tău: ocuparea funcţiei de profesor pentru învăţământul preşcolar/primar

Art. 248 - Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale
................................................. 
(3) Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor şi care au dobândit formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(4) Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar.

Potrivit art. 14 din Anexa 1 a Ordinului MECTS nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ, prevederile art. 248 alin. (4) din Legea nr. 1/2011 se aplică, începând cu data de 1 septembrie 2011, absolvenţilor liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar.  

Vezi model de cerere pentru încadrarea ca profesor învăţământ primar/preşcolar 

21 de comentarii:

Anonim spunea...

eu sunt absolventa a liceului pedagogic, dubla specializare si a facultatii de relatii internationale si studii europene, cu modul psihopedagogic ( filosofie, cultura civica, economie). Ma incadrez si eu ca profesor pt. inv prescolar?
Deocamdata sunt platita ca istitutor.
Va multumesc anticipat.

Emilian Avrămescu spunea...

Daca ati absolvit anterior intrarii in vigoare a LEN, da.

Anonim spunea...

ce se intamla cu cei care au absolvit in vara acestui an ?Este normal ca doua cadre care au aceleasi studii sa fie incadrate diferit,doar ca una dintre ele a terminat facultatea cu 6 LUNI MAI TARZIU?De fapt numai la noi se poate asa ceva

Anonim spunea...

Sunt absolvent al Lic.Pedagogic și al ciclului I Bolognaîn 2010 și ne-a anunțat secretara școlii ca dacă în următorii trei ani de la absolvirea ciclului de licență nu ne înscriem la master, nu ne mai poate plati ca profesori I. Spunea că a venit un „orin”, o „circulară”, dar pe care nu ne-o poate arăta pt. că a „rătăcit-o”...Aveți idee despre ce este vorba? Vă rog mult de tot !

Emilian Avrămescu spunea...

Cred ca cea ratacita e secretara...

Anonim spunea...

Sunt absolventa a Liceului Pedagogic si a, Colegiul de Institutori si peste 30 de ani vechime, secretara spune ca nu sunt considerat profesor pt inv.prescolar...cum voi fi platita?sa fac dosar pt recunoasterea dreptului din lege ?

Emilian Avrămescu spunea...

Trebuia sa fiti incadrata demult ca profesor, potrivit vechii legislatii - Legea nr. 387/2009.

Anonim spunea...

ce se intampla cu absolventii IP3(SSD)??????????......raman "coada" statului de plata.......bune legi!!!!

Anonim spunea...

Sunt absolventa a ciclului I Bologna, Facultatea de Muzica- Spiru Haret, specializarea Pedagogie muzicala, promotia 2010 si predau ca profesor suplinitor la clasa de flaut intr-un liceu de muzica la clasele V - VIII. Mentionez ca sunt si absolvent de liceu de muzica (instrument principal flaut) Sunt platita doar cu studii medii pe motiv ca nu am absolvit si un modul instrumental ci doar DPPD-ul. Am susttinut examen de suplinire in data de 4 august pentru un post de suplinitor cu studii necorespunzatoare postului.
Este normal sa fiu platita cu studii medii?
Daca acest lucru este corect, va rog sa-mi spuneti si mie care este baza legala.
Va multumesc.

Anonim spunea...

Sunt absolventa a Lic. Pedagogic, dubla specializare iar in 2009 am absolvit Facultatea de Istorie cu modul pedagogic. Din 2010 sunt educatoare titulara. De curand directorul gradinitei mi-a spus ca trebuie sa ma inscriu la Fac. de Pedagogie pentru invatamantul primar si prescolar daca vreau sa pot profesa mai departe ca educatoare. A amintit ceva de noua LEN si de "echivalare de studii".
Chiar trebuie sa mai fac o facultate ca sa pot ramane educatoare? nu mai inteleg nimic !

Anonim spunea...

Sunt absolventa a liceului pedagogic si a colegiului universitar de 2 ani (am format grupa numai de invatatori si conform legii nr.84/1995 art.64, alin.2 am beneficiat de aceasta reducere ) iar ISJ nu vrea sa ne recunoasca studiile superioare si sa ne incadreze ca prof. in inv. primar.
Oare ma insel eu si nu am dreptul de a fi incadrata astfel sau domnii inspectori mai trebuie sa se documenteze? Va multumesc anticipat.

Anonim spunea...

Sunt absolvent de Liceu Pedagogic(5 ani) si de Colegiu Universitar de Institutori-Universitatea Bucuresti(3ani-curs de zi, dubla specializa-re :invatamant primar si Limba franceza).
Va rog sa-mi comunicati care este incadrarea mea?

Anonim spunea...

Sunt absolventa a Colegiului National Pedagogic dubla specializare invatator-educator, promotia 2000. Ulterior am absolvit Facultatea de Drept specializarea Administratie publica, promotia 2004. In prezent sunt invatatoare, voi fi platita ca si profesor invatamant primar sau e nevoie sa fac un master pe educatie pentru asta?

Anonim spunea...

Sunt absolventa de liceu pedagogic-promotia 2000 -specializare invatator-educatoare-peste 2 luni am examenul de licenta -Facultatea de PSIHOLOGIE SI STIINTELE EDUCATIEI-SPECIALIZAREA INV PRIMAR SI PRESCOLAR-DURATA 3 ANI.Va rog sa mi raspundeti cum voi fi retribuita ,in urma obtinerii licentei

Anonim spunea...

Buna ziua. Eu Am terminat liceu pedagogic si Facultatea Asistenta Manageriala si secretariat in 2009. Am fost pana anul acesta in iulie 2012 cand am terminat si facultatea de Pedagogie incadrata ca institutor. Conform acestei legi nu ar fi trebuit sa fiu si eu incadrata ca profesor din 2011. Acum am fost si am vorbit cu contabila, insa mi-a spus ca spera sa ma incadreze ca profesor si mi-a vorbit de o lege, ca mai are o fata pe care nu o poate incadra ca profesor. Consider ca ar trebui sa fiu si eu incadrata ca profesor, mai ales acum cand am terminat si o facultate in domeniu.

mihaela spunea...

Buna ziua.Am terminat facultatea de geografie a turismului si as dori sa stiu ce master/cursuri,as putea face,pt a profesa in invatamant. Multumesc

Anonim spunea...

Absolventul de Liceu Pedagocic care este echivalat ca prof. pt. înv. primar conf. O. M. 5484 este salarizat tot ca învățător sau ca profesor?

Anonim spunea...

Ar fi util ,pentru multe cadre didactice, sa se explice modalitatea prin care se infiinteaza consiliul de administratie. Este legal ca directorul sa faca numirile , atat din randul cadrelor didactice, cat si al parintilor? Este legal ca unul dintre membrii C.A. sa fie chiar sora directoarei?
Va multumesc anticipat!

Anonim spunea...

sunt absolvent de Lic pedagogic si inaintea aparitiei LEN am fost incadrat ca institutor intrucat am absolvit facultatea de jurnalistica(fara cursuri de psihopedagogie sau metodica specifice invatamantului primar).Am dreptul sa fiu incadrat automat ca prof invatamant primar sau trebuie sa cer echivalarea studiilor?

Anonim spunea...

sunt absolventa a lic.ped. 5 ani,si licentiata in drept in iulie 2011,(la mom.resp. fiind in maternitate)la USH,in febr 2013 ma intorc din maternitate si as dori sa stiu pe baza carei legi pot cere incadrarea ca si profesor ,pt. ca pe baza legii 3235/2010 dreptul ar fi exclus din centralizator,dar intrand pe diferite forumuri am citit ca si cei licentiati in drept sunt incadrati ca si profesor.Astept raspuns cat mai repede.multumesc

Anonim spunea...

Cum incadrez profesor cu IP3, studii echivalate cu Bolognia 1,cu SSD sau S?
Va multumesc!