De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


vineri, 23 ianuarie 2009

Îmi pare rău, am avut dreptate

Într-un articol din 18 decembrie îmi exprimam îndoiala în legătură cu mult trâmbiţata intenţie a noii puteri de a aplica majorarea salarială promisă în campania electorală personalului didactic. Spuneam atunci că, după ce vor fi ridicat ambele mâini în Parlament pentru votarea majorării, noul premier şi noul (vechi) ministru al educaţiei vor apărea într-o seară la TV să ne explice că nu mai sunt bani. Îmi pare rău că am avut dreptate. Astazi, la ceas de seară, Guvernul a anunţat că va mări salariile în 2009 doar ca să acopere inflaţia. În planul anticriză nu apare nimic despre creşterile salariale promise pentru învăţământ.  
Conform ziarului Gândul, la o lună de la preluarea mandatului, premierul Emil Boc nu ştie cu cât va majora salariile şi pensiile. Abia joia viitoare, în şedinţa de guvern, se va lămuri această chestiune, odată cu aprobarea proiectului de buget pe 2009. Atât cheltuielile de personal, cât şi cele pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii vor fi limitate la un nivel apropiat celui din ultimii doi ani prin bugetul pe 2009.