De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


joi, 19 februarie 2009

Tot una deschisă... De data asta către a noastră. De ministră zic...

Scrisoare - (email) - deschisa catre Ministerul Educatiei Romanesti


Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucuresti

Va scriu email-ul asta ca sa va multumesc ca datorita dumneavoastra, stiu sa scriu. In cazul in care nu aveti acces la internet , am sa trimit mesajul asta folosind porumbei calatori si semnale de fum, deoarece este important pentru mine sa imi fac cunoscuta parerea, iar riscul ca nimeni sa nu il citeasca - nu este acceptabil, indiferent de mediul folosit pentru a il trasmite.
Banuiesc ca veti observa de-a lungul email-ului ca poate mai am nevoie de cateva lectii de gramatica si nu ati fi gresit in concluzia dvs. De asemenea vreau sa va multumesc pentru faptul ca din cauza dvs mi-am ratat sansa de a lucra intru-un birou, in singura viata care este dovedita stiintific sa existe. Ideea de a impinge un pix pe hartie in timp ce desenez un catel cu trei picioare, a fost jobul meu ideal la care aspiram. Insa speranta moare ultima si traiesc cu credinta ca in viitoarea viata, am sa fiu un sobolan care va gasi cu adevarat folositoare manualele romanesti, atunci cand ii este foame.
Am fost un client fidel al sistemului de invatamant romanesc timp de 8 ani ( 8 clase) iar asta imi ofera libertatea de a ma declara un produs al institutiei dvs. Adica, am devenit un zidar si nici macar nu sunt unul bun din cauza ca un zidar mediocru poate zidi peste 1200 de caramizi intr-o singura zi. Va rog sa nu intelegeti gresit, nu sunt un zidar lenes insa eu nu stiu sa numar caramizi dupa ce trec de cifra 479.
E adevarat ca poate exista o sansa minima ca vina sa nu fie total a dvs si de accea am decis sa emigrez, ca un fiu ratacitor care pleaca de acasa avand doar ce a invatat si o harta a Europei pe care nu stie sa o citeasca. Ce nu inteleg, este faptul ca eu nu par sa fiu un caz izolat, chiar dimpotriva.
Deoarece inteleg ca poate aveti dificultati in a intelege natura plangerii mele - am facut o explicatie ilustrativa. Sunt sigur ca exista angajati ai sistemului invatamantului romanesc care au sa aprecieze intentia explicativa a pozei colorate simplu. Va rog sa trimiteti poza mai departe, insa as aprecia daca nu o folositi ca material didactic pt elevii din clasele superioare, sau cel putin daca tot ati scos cutia de creioane de colorat din catedra- incercati sa colorati in liniile persoanjelor din poza. Continuare...