De câtă forță, sacrificiu, demnitate, conștiință și luciditate este nevoie pentru a putea schimba un sistem tocmai cu oamenii care sunt rezultatul lui?


luni, 19 octombrie 2009

" ...numai dacă au chef primarii"

Simona Anghel, ziarul Cuget Liber

Cu toate că această „variabilă” contabilă prin primăriile din judeţ este foarte clar prevăzută de Legea 128/1997, decontarea navetei personalului didactic rămâne la liberul arbitru.

Am primit pe adresa redacţiei o sesizare din partea unui cadru didactic la şcoala din Cuza Vodă, care face naveta de la Constanţa, şi am aflat că nu va primi decontul transportului. „Salariul meu este în jur de 900 Ron (nu am dirigenţie, nu ore în plus, vechime 5 ani), iar naveta mă costă exact 440 Ron la 22 zile lucrătoare. Anul trecut a fost aceeaşi poveste: am predat la Dobromir, cam aceeaşi sumă lunar o dădeam pe navetă, şi nu am primit decont din ianuarie”.

Nu există întâlnire cu presa în care juristul SLSIP filiala Constanţa, Emilian Avrămescu, să nu reamintească situaţia gravă existentă la acest capitol, privit cu mult prea multă lejeritate de anumite primării şi consilii locale. Pentru că, trebuie spus, situaţia nu este general valabilă, existând şi OAMENI în fruntea primăriilor.

Sunt consilii locale unde se refuză cu vehemenţă acest decont al transportului cadrelor didactice, cum este cazul Medgidiei sau al Năvodariului.

La Grup Şcolar „Lazăr Edeleanu” s-a iniţiat deja procedura prealabilă pentru acţionarea în instanţă a primarului şi a Consiliului Local, cu toate că una din şcolile din localitate a obţinut decontarea a doar 50 la sută din transport.

Mai sunt cazuri, precum cel de la Grup Şcolar de Electrotehnică şi Telecomunicaţii, unde nu se decontează deplasarea personalului didactic auxiliar de către RAEDPP. „Am insistat în nenu-mărate rânduri la Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa să trimită o adresă către această regie prin care să le explice că prin personal didactic se înţelege atât cel de predare, cât şi cel auxiliar”, ne-a declarat Avrămescu.

De asemenea, mari probleme există şi la unităţile şcolare din Amzacea şi Târguşor, în cel din urmă caz primarul refuzând orice colaborare pe această temă.

Zilele trecute, într-o şedinţă convocată la Prefectura Constanţa, s-a solicitat o situaţie a problemelor existente cu restanţele la decontarea cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun ale cadrelor didactice. Întrebat dacă ar exista o şansă de rezolvare a acestei situaţii care trenează chiar şi din 2007 în cazul Năvodariului, juristul Avrămescu s-a arătat circumspect, întrucât „unele consilii locale adoptă în şedinţe hotărâri de a nu se deconta aceste cheltuieli sau doar pe jumătate, dar n-am auzit ca prefectul să le atace în contencios ca o sfidare a statutului personalului didactic”.

La întâlnirea cu liderii sindicali din judeţ, au mai fost semnalate probleme la acest capitol în localităţile Adamclisi, Crucea, Valu lui Traian, Costineşti, Vulturu. >>> citeşte tot articolul>>>